En enklare flytt
Att flytta från ett boende till ett annat kan många gånger vara riktigt betungande. Det är mycket som ska klaffa, och det krävs ofta förberedelser under lång tid, för att allt ska fungera så smidigt som möjligt.
Ibland måste flytten ske snabbt, som när du får tillgång till det nya boendet nästan samtidigt som en ny hyresgäst ska flytta in i den gamla lägenhet. Då gäller det verkligen att vara förberedd, och att ha packat eller förberett en packning noggrant. Om du anlitar en flyttfirma får du inte packa själv, men det är ändå mycket du kan planera för smidigast tänkbara flytt.
När allt är ute, ska lägenheten eller huset flyttstädas innan nästa boende kan flytta in. Det ställs mycket stora krav på flyttstädningen, och hela huset ska städas från golv till tak. Fönster ska putsas, vilket kan bli riktigt bekymmersamt om du flyttar vintertid, då det är svårt att putsa om kylan slår till.
Om du sätter dig och väger för- och nackdelar mot varandra, kommer du sannolikt att upptäcka att det bästa är att låta någon ta hand om flyttstädningen. Om du anlitar www.noxab.se för att städa efter flytten, lämnar du över hela ansvaret till dem, och du behöver inte längre bekymra dig för det gamla boendet längre. När du har lejt bort städningen spelar det ingen roll om den inte skulle godkännas, eftersom städfirman då får stå för omstädning.
När du anlitar en städfirma för en flyttstädning får du ett kostnadsförslag, så att du vet exakt hur mycket det kommer att kosta, och du kan då också jämföra olika företag, och välja den som har det billigaste priset.
När det är bråttom är det förstås extra praktiskt att lämna bort städningen till en firma, som då kan sätta in tillräckliga resurser för att få det hela klart i tid. För en privatperson, utan speciell utrustning, kan en flyttstädning ta flera dagar, och då kan det ändå dyka upp problem vid en besiktning efteråt.